Tips die de verkoop van uw auto versnellen

n de films met vliegtuigen is het “knipperende rode waarschuwingslampje” een thematische indicator dat “er iets mis is gegaan” en “de held moet de dag redden”. Toegegeven, een waarschuwingslampje in de echte wereld betekent meestal niet dat je leven op het spel staat, maar het motorcontrolelampje (CEL) kan verontrustend zijn, vooral als al het andere in orde lijkt te zijn. Wat is het check engine lampje of het storingslampje (MIL) precies?

Tips die de verkoop van uw auto versnellen

Je hoeft de motorkap van een nieuw model auto maar te openen om te zien dat het een ingewikkelde zaak van elektronica is. De motorstuurmodule (ECM) gebruikt deze sensoren en actuatoren om de beste prestaties en brandstofbesparing uit elke druppel benzine te halen. Software stelt de ECM in staat om zich aan te passen aan bijna elk rijscenario, lage snelheid, hoge snelheid, warme dagen, koele dagen, zelfs verschillende brandstofsoorten. Toch gaat deze elektronica niet eeuwig mee, onderdelen kunnen defect raken en er gaan gewoon dingen mis. Het motorcontrolelampje is de enige manier van de ECU om u te laten weten dat er, net als in de film, “iets mis is gegaan”.

Soms is het probleem overduidelijk en gaat het motorcontrolelampje branden op het moment dat u voelt dat de versnellingsbak verkeerd schakelt of dat het lijkt alsof hij geen vermogen heeft. Andere keren is het probleem niet zo duidelijk, zoals een verdampingsemissie (EVAP) probleem of wielsnelheidssensor (WSS) fout. Sommige problemen manifesteren zich alleen in een lager brandstofverbruik, wat weinig bestuurders regelmatig controleren, of zelfs jaren later als een verstopte katalysator. Natuurlijk kunt u in veel staten niet door de emissie-inspectie komen met een brandende CEL.

Het echte probleem komt met het proberen om erachter te komen waarom de CEL kwam op in de eerste plaats. Misschien hebt u overwogen om een tune-up te krijgen of u hebt uw benzinedop vastgedraaid, maar er is geen manier om te weten waarom het controlelampje op kwam tenzij u of iemand u weet een aftastinstrument hebt en weet hoe te om het te diagnostiseren. Dit brengt een terechte vraag naar boven, dan: “Wie kan mijn check engine light diagnosticeren?” Auto onderdelen winkels kunnen bieden “gratis” CEL diagnose, terwijl uw lokale auto reparatiewerkplaats kan opladen meer dan $ 100. Ook kunt u uw eigen scantool kopen voor $30 tot $300, maar zou een van deze opties u dichter bij een reparatie brengen? Moet u betalen voor autodiagnostiek?

Check Engine Licht Hero

Zo vaag als het licht van de controlemotor is, vertelt het u niet wat het probleem is niet meer dan het aftastenhulpmiddel doet wanneer het één of meer van meer dan 10.000 kenmerkende probleemcodes openbaart. Sommige DTCs zijn gemakkelijker te interpreteren dan anderen, maar geen van hen geeft een direct antwoord, zoals “Vervang de Finnigan Klep” of “Laat niet de Motor lopen wanneer het Bijtanken”. Daarin ligt het probleem met gratis scannen en zelfs DIY scannen. Een “zuurstofsensorcode” betekent niet dat u de zuurstofsensor moet vervangen, net zo min als een online bericht een opkoper bedrijfswagens diagnose van uw auto kan stellen op een afstand van 3.000 mijl. Zelfs statistische analyse kan niet garanderen dat u het juiste onderdeel of reparatie voor uw check engine light probleem krijgt.

Echt, het beste wat een auto-onderdelenwinkel kan doen is “scannen op codes,” maar kan niet de tijd nemen om de juiste diagnose te stellen. Per slot van rekening zijn het auto-onderdelen winkels, geen auto reparatiewerkplaatsen. Zelfs als u uw eigen scantool hebt, zou u beperkt kunnen zijn tot “scannen op codes,” tenzij u uw weg kent rond een bedradingsdiagram en een digitale multimeter. Tenzij de schade duidelijk is, is uw beste weddenschap een held van het controlemotorenlicht, uw lokale autodiagnostiekmeester autoreparatietechnicus.

Het moet niet komen als een schok dat check engine licht helden worden betaald, omdat ze hebben gezet in duizenden uren van hun leven om te leren alles wat er te weten valt over hun auto’s en vrachtwagens, auto reparatie, en auto diagnostiek. Velen van hen zijn gespecialiseerd in bepaalde merken, waardoor hun expertise nog waardevoller als het gaat om de diagnose van wat er achter uw check engine light. Tot slot, afgezien van opleiding en ervaring, auto diagnostische professionals hebben toegang tot veel krachtiger tools dan de gemiddelde DIYer of auto-onderdelen winkel, die ze zelf kunnen hebben gekocht. Alleen professionele auto-diagnostiek technici hebben de opleiding, ervaring, toewijding en tools om goed te diagnosticeren uw check engine licht. Alles minder is gewoon gissen, en gissen is een verspilling van tijd en geld.

Service en Onderhoud

Navigatie: Meer en meer auto’s hebben navigatiesystemen ingebouwd in hen deze dagen. En voor auto’s die dat niet hebben, zijn er standalone GPS-apparaten en natuurlijk ook uw smartphone. Het is nog nooit zo eenvoudig geweest om op uw bestemming te komen – en u hoeft niet meer te worstelen met papieren kaarten, wat natuurlijk een slecht idee is als u tegelijkertijd ook nog probeert te rijden!

Wist u dat de allereerste auto’s die meer dan 100 jaar geleden werden uitgevonden, geen deuren, windschermen of richtingaanwijzers hadden? Verdorie, ze hadden zelfs geen rond stuur! Dus ja, auto’s hebben duidelijk een lange weg afgelegd sinds die eerste dagen.