Tweedehands auto in België

Als je op zoek bent naar een tweedehands auto, wil iedereen er een vinden voor een goede prijs en in een goede staat. Een uitdaging is hoe moeilijk het is om verschillende gebruikte auto’s te vergelijken, omdat elke auto uniek en verschillend is, afhankelijk van hoe de vorige eigenaars ermee gereden en voor gezorgd hebben. Wanneer u verschillende tweedehands auto’s bij een dealer bekijkt, is het allerbelangrijkste de reconditionering die ze hebben ondergaan om ze klaar te maken voor de verkoop, omdat die uiteindelijk bepalend is voor de staat van die tweedehands auto, de totale eigendomskosten en hoe goed of slecht hij geschikt is voor de nieuwe eigenaar. Daarom is een lager geprijsde Auto opkoper via tweedehands auto niet altijd een betere deal. Een goed gereviseerde gebruikte auto kan in het begin duurder zijn, maar op de lange termijn bespaart u zeker veel meer.

Gebruikte auto reconditionering door de cijfers

Het is geweldig wanneer een klant bij een dealer komt met een geweldige auto en deze wil inruilen voor een andere auto omdat de dealer niets heeft hoeven doen om de auto te vinden. Maar de meeste dealerships kunnen geen succesvolle tweedehands auto operatie runnen door alleen te vertrouwen op inruilacties. Een andere optie voor het verwerven van inventaris omvat het kopen van auto’s van de groothandel veilingen, dat is wat de meeste dealerships doen. Hoe dan ook, het allerbelangrijkste voor de tweedehandsauto’s van elke dealer is de zorg en aandacht die wordt besteed aan de reconditionering ervan.

De meeste mensen beseffen niet hoezeer de reconditionering van invloed is op de activiteiten van een autodealerbedrijf, of het nu gaat om een onafhankelijke dealer van gebruikte auto’s of een nieuw autodealerbedrijf met een afdeling gebruikte auto’s. Wat interessant is vanuit het oogpunt van de sector, is hoeveel de totale uitgaven voor reconditionering de laatste jaren zijn gestegen. Het laatste jaar waarvoor gegevens beschikbaar zijn, is 2017, waarin het gemiddelde bedrag dat bij een nieuw autodealerbedrijf werd uitgegeven aan het reconditioneren van gebruikte auto’s maar liefst 635.453 dollar bedroeg (in 2009 was dit nog maar 288.479 dollar). Waarom wordt er tegenwoordig zo veel uitgegeven aan reconditionering? Dat heeft veel te maken met wat er op de markt voor nieuwe auto’s gebeurt.

Op dit moment zit de verkoop van nieuwe auto’s in een dip. In feite zag het eerste kwartaal van 2019 de verkoop van nieuwe auto’s voor het eerst in zes jaar onder de 3 miljoen eenheden duiken. Hogere prijzen voor nieuwe auto’s hebben veel consumenten ertoe aangezet om in plaats daarvan gebruikte auto’s te kopen – de gemiddelde prijs van een nieuwe auto ligt nu boven de $ 34.000. Maar het zit zo: iemand die besluit om een tweedehandsauto te kopen in plaats van een nieuwe, wil dat zijn tweedehandsauto zo goed mogelijk nieuw is en toch geld bespaart. Deze vraag naar tweedehandsauto’s van hogere kwaliteit is een belangrijke drijvende kracht achter de hogere uitgaven voor revisie bij dealers. Kijk voor meer via opkoper bedrijfswagens expert

Reconditioneren versus detailleren

Detailen is een belangrijk onderdeel van het verkoopklaar maken van een gebruikte auto. Het bestaat uit het grondig reinigen (van binnen en van buiten) en conserveren van een auto zodat deze er zo goed mogelijk als nieuw uitziet en aanvoelt. Maar detailing is wat er gebeurt aan het einde van het reconditioneringsproces, dat alles omvat wat er komt kijken bij het repareren en herstellen van de auto tot iets wat zo dicht mogelijk bij nieuw komt. Reconditionering kan allerlei soorten reparaties omvatten, zoals het herstellen van koplampen, het herstellen van verfschilfers, het herstellen van plastic bekleding, het repareren van gaten en scheuren in stof, het repareren van deuken en deukjes, het herstellen van vinyl en leder, het verven en verjongen van tapijt, het verwijderen van vieze geurtjes, en zo gaat de lijst maar door met alle soorten mechanische of cosmetische reparaties die nodig zijn om het voertuig weer zo goed mogelijk te maken voor presentatie op het terrein.

Snelheid en kwaliteit zijn de drijvende krachten achter het opknappen van gebruikte auto’s

Een auto die staat te wachten op reconditionering is een auto die niet op het perceel wordt verkocht, wat betekent dat het de dealer geld kost. Zoals te verwachten, willen dealers hun voertuigen zo snel mogelijk reviseren om hun voorraad fris en in beweging te houden. Maar ze moeten ook aandacht besteden aan de kwaliteit van het werk om de beste prijzen te krijgen en hun reputatie voor kwaliteitsvoertuigen te behouden. Elke dealer is in dit opzicht verschillend. Degenen die geen aandacht besteden aan de efficiëntie van de reconditioneringsoperatie doen er meer dan twee weken over om een auto klaar te krijgen, wat veel te veel tijd is. De dealers die alles in het werk stellen om het proces te versnellen, moeten oppassen dat zij niet de kantjes eraf lopen en aan kwaliteit inboeten. In de sector wordt de metriek die wordt gevolgd vaak recon-to-front-line time of time-to-market genoemd, en het heeft inderdaad een verrassend grote impact op de brutowinstmarges, dus het is iets waar goede dealers aandacht aan besteden.